גרפולוגית משפטית ומאבחנת זיופים במסמכים

דבורה הראל, גרפולוגית משפטית מזה למעלה מ- 30 שנה, רשומה ברשימת הגרפולוגים המומחים בבתי משפט ובסנגוריה הציבורית הארצית, ומתמנה כמומחית מטעמם. היא מבצעת בדיקות מקיפות באמצעים משוכללים, מגישה חוות דעת מומחה לבתי המשפט, ומעידה בנושא גילוי זיופים, השוואת חתימות והשוואת כתבי יד בכל רחבי הארץדבורה מעניקה שירותי אבחון של זיהוי זיופי חתימות על צוואה, כמו גם שירותי אבחון לזיוף חוזים, מסמכים, ערבויות והמחאות,  ובין לקוחותיה נמצא עורכי דין, בנקים, חברות ביטוח, חברות חקירות, ואנשים פרטיים.

לקביעת פגישת ייעוץ

לקוחות מספרים

מה משותף בין טביעת אצבעות לבין כתב יד?

אחת העובדות המפליאות שלימדו אותנו, עוד מקטנותנו, שאין שני פתיתי שלג דומים זה לזה, הופכה בשנת 1988! איזו אכזבה! כך חלפה לה תהילת עולם של מיוחדות במינה במלוא תפארתה!

עכשיו, הגיע תורן של טביעות האצבע… פרופסור ג'ניפר מנוחין, מאוניברסיטת קליפורניה טוענת שהקביעה שאין שתי טביעות אצבע זהות, היא חסרת בסיס מדעי מוצק. שכן לא בדקו באופן שיטתי את מידת הסבירות שזהות בין שני אנשים שונים עשויה להתקיים. ולכן המומחים העוסקים בהשוואת טביעות אצבע, חייבים לנהוג ביתר זהירות בקביעתם הגורפת וה"בטוחה לחלוטין" בממצאיהם. שכן, קיימים גורמים שונים המשפיעים על שוני או על מידת דמיון מספקת העשויים להוות עדות מוצקה לזהות עבריין. טביעת אצבעות משתנה בהתאם לתנוחת יד, למידת שלמותה על חפץ עליו נמצאה, והיא אף עשויה להשתנות עם השנים.  לכן המסקנות "קיימת התאמה מוחלטת" או "אי התאמה מוחלטת"  או "זהות" ו"חוסר זהות" ללא הסתייגויות כל שהן, אינן מתקבלות בבתי משפט, בעיקר בבריטניה ובארה"ב, כהוכחה חותכת ובלתי מתפשרת על זהות האדם.

פתיתי שלג תחת מיקרוסקופ

ווככה בשביל הטעימה, אני מוסיפה פה תמונה המעידה על ניתוח טביעת אצבע, למי שלא מכיר את הפרוצדורה…

מתוך הנחה שטביעת אבצע היא ייחודית לכל אחד מאיתנו, הומצאה שיטה שנקראת זיהוי ביומטרי באמצעות טביעות אצבע. וכך, חשבו ממציאי הפטנט הזה, יצליחו למנוע זיופים בשעוני נוכחות במקומות העבודה, וכן תמנע כניסת אנשים, לא מורשים, למקומות רגישים. עם זאת, מצאו זייפנים לעקוף את המערכת הזו באמצעות זיוף טביעת אצבעות. היום, כשעומדים לרשות הזייפנים חומרים מתוחכמים אשר ניתן להטביע עליהם פרטים באופן מדויק ומדוקדק,  ניתן לזייף בקלות טביעת אצבעות.

לאחרונה, פורסמה ידיעה, אודות רופאה בברזיל, שנהגה להחזיק ברשותה אצבעות סיליקון עליהן הוטבעו טביעות האצבעות של חברייה לעבודה, מבלי שהללו הופיעו כלל…

למעוניינים לקרוא את הידיעה: מצ"ב הלינק:

http://www.haaretz.co.il/news/world/.premium-1.1963611

ואם בארזים נפלה שלהבת, מה נגיד אנחנו, הגרפולוגים, שברור לנו שיש כתבים דומים מאוד לאנשים שונים?? המסקנה המתבקשת, ללא ספק היא, שבבואנו לקבוע שאדם מסוים כתב או חתם על מסמך מסוים ,נוכל לקבוע שקיים דמיון רב בין כתבים או חתימות, אך לא קיימת זהות מוחלטת. כלומר, הסבירות שאותו אדם כתב מסמך מסוים היא גבוהה, אם כי אין לנו נתונים סטטיסטיים מדויקים כבסיס להשוואה.

בקיצור: על כל העוסקים בגרפולוגיה משפטית ועל המשתמשים בשירותיה, להבין שיש תמיד להיזהר במידת הביטחון במסקנות!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לקביעת פגישת ייעוץ

ליצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם